پرده حصيري

معرفي فروشندگان برتر پرده

پرده حصيري

اين پرده كه از آن به عنوان پرده بامبو و حتي كركره اي نيز ياد مي كنند نوعي از پرده است كه در قديم الايام از آن استفاده مي كرده اند.  در زمان هاي قديم به دليل اين كه سيستم هاي سرمايشي مناسب براي خنك كردن فضاي درون منازل وجود نداشت در نتيجه بشر براي خنك كردن محيط دروني خانه از اين گونه پرده ها براي درها و پنجره هاي خود استفاده مي نمود. با پيشرفت تكنولوژي انواع جديدي از پرده هاي حصيري جايگزين پرده هاي قديمي شده اند كه اين پرده ها در انواع مختلف و زيباتري توليد مي شوند.

 

چگونگي پيدايش پرده حصيري

در توليد حصير بايد تكه هايي از سلولز در كنار هم قرار گيرد و اين كار توسط دست انجام مي شده است كه توسط اين تكه هاي الياف براي ساخت سبد و ساير وسايل مانند زيرانداز از آن بهره مي برده اند. گاهي براي اين كه بتوانند الگوها و نقش هاي مختلفي نيز در آن اجرا كنند از نخ هاي پشمي نيز استفاده مي كرده اند.

نحوه عملكرد پرده حصيري

كاركرد اين پرده به اين صورت است كه براي بستن آن مي توانيد از نحوه جمع كردن پليسه اي بهره ببريد. در صورتي كه شما تمايل داشته باشيد تا پرده حصيري اتان  از پايين جمع شود اين امر نيز با توجه به تمايل شما امكان پذير خواهد بود.

 

توليد پرده حصيري

توليد پرده هاي حصيري در ايران و چين صورت مي گيرد .

ابعاد پرده حصيري

ابعاد پرده حصيري در بيش ترين حالت در حدود دويست و ده سانتي متر مي باشد و ارتفاع آن هيچ گونه محدوديتي ندارد.

نحوه قيمت گذاري پرده بامبو

قيمت اين پرده ها نيز بر حسب مساحت حساب مي شود و جالب است كه بدانيد حصيرها اگر در حالت تكي باشند مي توان آن را قيمت بهتري فروخت.

براي قيمت گذاري اين پرده همانند ساير پرده ها از روش متر مربع استفاده مي كنند. اگر عرض پرده از يك متر كمتر باشد هنگام محاسبه آن را يك متر در نظر مي گيرند و همين طور اگر اندازه آن از يك و نيم هم كمتر باشد باز يك و نيم در نظر گرفته مي گردد. به طول كلي براي محاسبه آن بايد حدود بيست سانتي متر به ارتفاع پرده اضافه كرده سپس عرض آن را در اين ارتفاع ضرب نموده سپس ابعاد پرده بر اساس متر مربع حاصل خواهد شد.

پرده حصيري بافت باز

ويژگي هاي استفاده از پرده بامبو چيست؟

يكي از بهترين ويژگي هاي اين پرده كه سبب مي شود تا محبوبيت زيادي داشته باشد اين است كه اين پرده را مي توان به صورت آسان و راحت نصب نمود. همين طور تميز كردن پرده حصيري كار بسيار راحتي است. براي اين كه شما را با ديگر مزاياي اين پرده آشنا سازيم بايد بگوييم كه اين پرده ها مي توانند به عنوان يك محافظ دربرابر گرما و سرماي محيط مورد استفاده قرار بگيرند. پرده هاي حصيري داراي انواع بسيار زيادي هستند و در رنگ هاي مختلفي توليد مي گردند. به دليل اين كه اين پرده ها در مقابل نور آفتاب مي توانند به خوبي مقاومت كنند در نتيجه رنگ اين پرده ها هنگامي كه در معرض نور آفتاب باشند تغيير نخواهد كرد.

 

موارد استفاده پرده حصيري

پرده حصيري نوعي پرده فانتزي به شمار مي رود. اين پرده قابل استفاده براي هرگونه پنجره اي مي باشد. ولي به طور كلي اگر در دكوراسيون شما بيش تر از وسايلي چوبي و يا طرح چوب استفاده شده است بهتر است كه از پرده هاي حصيري نيز استفاده كنيد زيرا باعث مي شود تا هارموني خانه شما حفظ گردد. در اين راستا خانه هاي ويلايي كه  داراي وسايل چوبي زيادي مي باشند براي استفاده از پرده هاي حصيري ايده آل هستند. همين طور از اين پرده ها مي توان در رستوران ها و تراس ها نيز استفاده كرد.

طراحي آسان پرده حصيري

نكته خوب در رابطه با چوب هاي بامبو اين است كه اين چوب ها از تنوع بالايي برخوردار مي باشند. از اين چوب براي پرده هايي كه از جنس چوب و پرده هايي كه از نوع حصير هستند استفاده مي شود. پرده هاي حصيري قابليت اين را دارند كه به صورت رومن و رولي به بازار عرضه گردند. البته بايد در نظر داشته باشيد كه پرده هايي كه از نوع رولي هستند به دليل اين كه ماندگاري زياد و فرسودگي پاييني دارند در نتيجه گزينه بهتري نسبت به پرده رومن مي باشند.

 

محيط مرطوب باعث مي شود كه طول عمر وسايل و اسباب و اثانيه خانه بعد از مدتي كاهش يابد در نتيجه بايد از وسايلي استفاده كرد كه طول عمر بيش تري در برابر رطوبت داشته باشند. پرده هاي حصيري يكي از اين وسايل مي باشند.

از اين پرده ها مي توان در مكان هايي مانند آلاچيق ها و تراس ها نيز استفاده كرد. همچنين بهتر است تا از رنگ هايي كه روشن تر هستيد استفاده كنيد چون رنگ هاي تيره تر بعد از مدتي رنگ پريده خواهند شد.

قابليت هماهنگي با سبك مدرن و كلاسيك

بافت چوبي يكي از طرح هاي مورد علاقه براي طراحان مي باشد. اگر از بافت معمولي در پرده هاي حصيري استفاده شود مي تواند در انواع مختلف سبك ها مورد استفاده قرار بگيرد. يكي از طراحان نامدار در اين زمينه گفته است كه پرده ها مي توانند در سبك هاي گوناگوني مورد استفاده قرار بگيرند. همچنين در رنگ هاي بسيار متنوعي نيز توليد و عرضه مي گردند.  شما براي هارموني بيش تر خانه خود مي توانيد چوب پرده را نيز به رنگ ديوارها انتخاب كنيد.

پرده حصيري با طرح ساده

حصيرهاي مختلف چوبي

همان طور كه قبلا نيز ذكر كرديم اين پرده ها از نظر لغوي به عنوان پرده بامبو نيز ترجمه مي شده اند. بامبو ني ايست كه در قسمت شرقي آسيا رشد مي كند. اين چوب ها بسيار محكم و با دوام هستند. بامبوها يكي از درخت هايي هستند كه مخصوصا در كشور چين رشد مي كنند پس چين مي تواند ادعاي انحصاري بودن آن را داشته باشد. از بامبو به عنوان حصير چوبي نيز ياد مي كنند.

حصير سنتي چيست؟

انواعي از حصيرها هستند كه در قديم الايام در ايران مورد توليد قرار مي گرفته اند. جنس اين حصيرها از نخ هاي پنبه اي و يا چوب هاي بزرگ بود. حصيرهاي چوبي بوي بسيار دل انگيزي داشتند كه مي توانند ياد آور خاطرات ما از گذشته هاي دور در بالكن هاي خانه باشند.

مقايسه حصير بامبو و حصير سنتي

براي اين كه تصميم بگيريد استفاده از حصيري كه از چوب بامبو ساخته شده براي پرده شما بهتر است يا حصير سنتي، ويژگي هايي از هر دو حصير را براي شما ذكر خواهيم كرد.

حصير ساخته شده از بامبو داراي ويژگي هاي زير مي باشد:

مقاومت اين چوب ها بسيار بالاست ولي بايد بدانيم كه رنگ اين حصير و همين طور بافت آن هنگامي كه براي مدت طولاني در برابر نور خورشيد قرار بگيرد كم كم از بين خواهد رفت.

به دليل اين كه اين حصير از چوب هاي بسيار نازكي ساخته شده است در نتيجه اگر قرقره ها پاره شوند هيچ آسيبي به پرده وارد نخواهد شد.

به دليل اين كه در ساخت اين حصيرها از چوب و نخ استفاده مي شود در نتيجه قيمت بالايي ندارند و تفاوت قيمت آن ها نسبت به ساير پرده ها زياد است.

با اين كه از اين حصيرها بيش تر براي ساخت پرده استفاده مي كنند ولي مي توان از آن ها براي كاغذ ديواري ها و دكورها نيز استفاده كرد. همين طور براي خلاف تصور عموم به عنوان زيرانداز مناسب نمي باشند.

پرده هاي حصيري داراي تنوع رنگي بسيار زيادي مي باشند.

يكي ديگر از ويژگي هاي بسيار خوب اين پرده ها اين است كه مي توانند ديد را بسيار محدود كرده و حريم شخصي را حفظ نمايند.

حال به بررسي ويژگي هاي حصير سنتي مي پردازيم:

حصيرهاي سنتي به دليل اين كه از نخ پنبه اي ايجاد مي شوند و همين طور رنگ طبيعي دارند در نتيجه از مقاومت خوبي نيز برخوردار مي باشند.

پرده هاي حصيري كه از نوع سنتي باشند اگر در ابعاد بزرگي مورد توليد قرار بگيرند به دليل اين كه داراي وزن بالايي هستند نمي توان آن ها را به آساني باز و بسته كرد و اين امكان وجود دارد كه قرقره دچار پارگي گردد.

به دليل اين كه حصيرهاي سنتي توسط دست بافته مي شوند در نتيجه قيمت پايين تري نسبت به بامبو دارند.

از اين پرده ها براي محافظت كردن پنجره و بالكن استفاده مي كنند. همچنين مي توان از آن ها براي سايباني براي  كولر نيز استفاده كرد.

هنگامي كه هوا تاريك مي شود و برق ها را روشن مي كنيد  به دليل اين كه در ميان حصيرها درزي وجود دارد در نتيجه سايه اي از ميان آن ها مشخص مي شود.

تعداد مراكزي كه فروش حصير را انجام مي دهند بسيار كاهش يافته است.

آموزش جمع كردن و نصب كردن پرده حصيري

به دليل اين كه حصيرها بافت بسيار ظريف و نازكي دارند در نتيجه شما با استفاده از سيستم قرقره و نخ به راحتي مي توانيد آن ها را جمع و بسته نماييد.

با وجود اين كه اين پرده را مي توان توسط اين سيستم، به راحتي باز و بسته كرد اما بهتر است تا از ابزارآلات معمول كه براي باز و بسته كردن پرده ها استفاده مي شود بهره ببريد.

 

پرده حصيري در يك دكوراسيون چوبي

حصيرها قابليت باز و بسته شدن به 2 حالت گرد و رومن را دارند.

روش كار به اين صورت است كه چوبي در قسمت بالايي قرار مي گيرد و سپس قرقره اي به آن متصل مي شود. هر پرده از 3 قرقره استفاده مي كند. دو عدد از قرقره ها براي جمع كردن پرده از دو سمت استفاده مي شوند و از قرقره بعدي براي قفل استفاده مي كنند. نخ ها بعد از اين كه از قرقره عبور كردند به حلقه هايي كه در قسمت پشت هستند گره مي خورند. به دليل اين كه قرقره ها داراي ترمز هستند شما مي توانيد در هر ناحيه اي كه علاقمند باشيد آن ها را به صورت جمع شده حفظ كنيد. با اين كه تمام اين مراحل توسط خود حصير فروشي انجام مي گيرد اما شما نيز مي توانيد اين كارها را انجام دهيد.

نصب كردن پرده حصيري از جنس بامبو

بعد از اين كه قرقره و ساير ابزارآلات آن به يك چوب متصل شدند با كمك آن چوب مي توانيد پرده را آويزان نماييد.

براي متصل كردن پرده به سقف كافي است تا سقف را با كمك دريل سوراخ كرده و با كمك پيچ آن را نصب نماييد. اما اگر مايليد تا آن را به ديوار متصل كنيد مي توانيد پايه هاي آن را با پيچ به ديوار متصل نماييد.

روش هايي براي افزايش ماندگاري پرده حصيري

براي اين كه بتوان طول عمر پرده حصيري را افزايش داد در هنگام توليد آن بايد حاشيه پرده را با كمك پارچه، دور دوزي نمود.

براي اين كه جلوه و نماي منزل شما بهتر شود بايد رنگ پارچه را شبيه به رنگ چوب انتخاب كنيد تا فضاي خانه دل انگيزتر گردد.

همچنين مي توان قسمت بالايي پرده را توسط نقش و الگوهايي طرح دار كرد.

براي خريد پرده حصيري مي توانيد با فروشندگان برتر خانه پرده در ارتباط باشيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد